کابینت فول ست و جکوزی

کابینت فول ست و جکوزی

کابینت فول ست و جکوزی

کابینت فول ست و جکوزی

توالت فرنگی و بیماری ها


توالت فرنگی و یبوست

*** توالت فرنگی و یبوست :

می توان گفت یکی از شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش ، بیماری یبوست یا خشکی مزاج است که باعث می شود توده دفعی در روده بزرگ سفت شده و به راحتی دفع نشود. علت اصلی یبوست سرعت کم عبور مواد از روده و یا اختلالات دفع می باشد.البته برخی از بیماری ها هم نظیر بیماری دیابت و کم کاری تیروئید و ..... و البته هضم نامناسب مواد غذایی و مصرف برخی داروهای ضد فشار خون و یا کاهنده ی چربی خون هم در ایجاد یبوست نقش دارند.

توالت فرنگی و بیماری هانشستن در وضعیت «چمباتمه» امکان تخلیه راحت و کامل روده را فراهم کرده و در این شرایط خطر باقی ماندن مدفوع در روده که از عوامل کلیدی ابتلا به سرطان روده و آپاندیسیت محسوب می‌شود، کاهش می‌یابد.
فرد در این وضعیت نشستن، مجبور به فشار وارد کردن به روده برای تخلیه کامل مدفوع نیست که این امر باعث کاهش آسیب‌های وارده به لگن، بواسیر و حتی حملات قلبی می‌شود.

img295

*** توالت فرنگی و بیماری های مقاربتی:
بیماری ها و عفونت های انتقالی تماس جنسی ، فقط هنگام مقاربت های جنسی و از طریق خون و مایعات جنسی فرد آلوده منتقل می شود و إمکان ندارد به بیماری هایی مانند کلامیدیا ، سوزاک، سیفلیس و ایدز از روی نشستن روی توالت فرنگی مبتلا شویم زیرا این باکتری ها و ویروس ها نمی توانند خارج از بدن فرد به مدت طولانی زندگی کنند.
اما ویروس عامل تبخال تناسلی می تواند از طریق تماس پوستی هم انتقال پیدا کند. عفونت تریکومونایی هم یک بیماری عفونی است که از راه تماس مستقیم جنسی یا تماس اندام تناسلی با حوله خیس و یا صندلی خیس توالت فرنگی إیجاد می شود البته ، احتمال ابتلا به آن از راه مقاربت خیلی بیشتر است .

به نظر می رسد استفاده از توالت های فرنگی مکان های عمومی خطر انتقال بیماری های پوستی نظیر کورک ، قارچ پوستی و انواع دمل و تبخال بیشتر است اما در مکان هایی که قسمت نشیمنگاه توالت فرنگی مرتب تمیز می شود ، می توان از آن استفاده کرد.

با ما همراه باشید:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.