کابینت فول ست و جکوزی

کابینت فول ست و جکوزی

کابینت فول ست و جکوزی

کابینت فول ست و جکوزی

چرا باید به سونا برویم؟

چرا باید به سونا برویم؟

سونا یکی از فعالیتهایی است که تقریباً همه ورزشکاران با آن آشنا هستند و همگان چه سطح قهرمانی و چه حرفه ای و یا آماتوری به آن توجه دارند، ولی این که این محیط چه فوایدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد، دانستن آن برای همگان بسیار مفید به نظر می رسد.

فنلاندی ها برای اولین بار سونا (خشک) را استفاده کردند. شاید بتوان گفت که از هر ۳ خانه در فنلاند، یکی دارای این امکانات است و همه از این محیط می توانند استفاده کنند: پیر، جوان، مرد، نوزاد، خردسال و زنان باردار و حتی حیوانات، فقط باید پیش از استفاده با پزشک مشورت کرد!

فنلاندی ها معتقدند این محیط بدن را از استرس ها و سموم آزاد می کند.

در سونا چه اتفاقی برای انسان می افتد؟

بدن به محض ورود به این محیط به گرما واکنش نشان می دهد. جریان خون و جابه جایی مواد در بدن افزایش پیدا می کند. درجه حرارت بدن نیز به ۳۹ درجه سانتی گراد می رسد و مویرگها گشاد می گردند . سپس منفذهای پوست باز می گردد  و شروع به تعریق زیاد می کنیم. راههای تنفسی بازتر می گردند . تعداد ضربان های قلب از متوسط ۷۰ به ۱۰۰ عدد در دقیقه رسیده و تنفس بهتر و راحت تر انجام می گردد و میزان دریافت اکسیژن بر اثر تاثیر هوای خشک و گرم بیشتر می گردد.

به دلیل تغییرات سریع درجه حرارت، انعطاف پذیری (الاستیسیته) عروق بهبود می یابد. روی تنفس پوست تاثیر عالی می گذارد و باعث سریع شدن سوخت و ساز سلولیت (چربی زیر پوست ران و کپل) می گردد.

بر سرعت متابولیسم بر اثر گرمای سونا افزوده می گردد  و به این خاطر سبک تر و لاغرتر می شویم.

غیر از این محیط باعث بالارفتن مقاومت در مقابل عفونت های ویروسی می گردد  و با کمک آن سبکتر و لاغرتر می شویم.

غیر از این سونا باعث بالارفتن مقاومت در مقابل عفونت های ویروسی می گردد  و دوباره سازی سلولها را تسریع می کند.

پیش از وارد شدن به این محیط باید یک دوش عمیق بگیرید و سر را کاملاً خشک نمایید. در بدو ورود حد المقدور در موقعیت خوابیده و با یک حوله بلند در زیر خود قرار دهید.

از سکوهای پایین شروع کنید، زیرا درجه حرارت کمتر است. در شروع، زمان کوتاهی را در این محیط بمانید و زمانی که بدن به آن عادت کرد تا ۳۰ دقیقه در موقعیت بمانید.



منبع:سایت شرکت آرمه

جهت دیدن مدل های متنوع این شرکت و ارتباط با سازنده این محصول روی کلمات زیر کلیک کنید

کابینت , جکوزی

   

آن چه باید درباره سونا بدانید

آن چه باید درباره سونا بدانید

سونا در تمامی جهان، تفریحی پُرطرفدار و جذاب است و علاقه ‌مندان به آن اعتقاد دارند کمتر کاری است که اینچنین، باعث آرامش جسمی و روحی انسان باشد. اما در عین حال باید توجه داشت که این تفریح می ‌تواند برای برخی از افراد خطرناک محسوب شود و مشکلاتی را ایجاد کند. پس بهتر آن است که پیش از استفاده از این محیط آرامش بخش، کمی به راهنمایی های این مقاله توجه و در مورد استفاده از آن با دقت بیشتری اقدام کنید!

بخش اول) استفاده از این محیط آرامش بخش برای چه افرادی مضر است؟

  • افراد مبتلا به بیماری های خاص، به ویژه مشکلات قلبی
  • افراد مبتلا به بیماری ‌های التهابی و یا تب یا اشخاصی که دچار جراحت شده ‌اند
  • افراد مبتلا به بیماری‌ های واگیردار

 

سونا HBS 547 آن چه باید درباره سونا بدانید سونا

سونا HBS 547

بخش دوم) زمان استفاده از این محیط

بهترین زمان حضور در این محیط به میزان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و پس از بیرون آمدن از آن نیز بهتر است ۲ تا ۴ لیوان آب بنوشید.

 

نکته ها)

  • پس از خوردن غذا (بلافاصله) و در حالی که معده پُر است نیز نباید وارد سونا شد.
  • دقت کنید که استفاده از این محیط هرگز جای ورزش را نخواهد گرفت. پس برنامه ی ورزشی خود را حذف نکنید.
  • اگر احساس خوبی ندارید (زمانی که حس می ‌کنید حالت‌ هایی مانندسرگیجه یا تنگی نفس و نظایر آن به شما دست می ‌دهد) به سونا نروید یا سریع محیط آن را ترک کنید.

 

بخش سوم) دلایلی مثبت برای استفاده از سونا

مطمئناً افزایش دمای بدن با استفاده از این محیط باعث تغییراتی در عملکرد بدن می ‌شود. به عنوان مثال در عرض چند دقیقه، درجه حرارت پوست می ‌تواند به ۴۰ درجه ی سانتی ‌گراد برسد و ضربان قلب افزایش می یابد. اما تاثیر این تغییرات بر سلامتی بدن ما چیست؟

 

  • سوزاندن کالری بیشتر

با توجه به افزایش ضربان قلب و انجام عمل تعریق، یک جلسه سونا به تنهایی می‌ تواند حدود ۳۰۰ کالری را بسوزاند.

 

  • افزایش مقاومت در مقابل بیماری ‌ها

در ۲ کشور فنلاند و آلمان مطالعاتی انجام شده که بیانگر این نکته است که سونا بدن را در حالتی مانند تب قرار می ‌دهد و با این کار سیستم ایمنی بدن را تحریک می نماید. در نتیجه، افرادی که به طور منظم از این محیط استفاده می نمایند ۳۰% کمتر از سایرین به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی دچار میگردند.

 

  • آرامش و بهبود درد

از آن جا که استفاده از این محیط باعث افزایش گردش خون می ‌شود، می تواند به تسکین درد، کمک شایانی کند.

 

  • بهبود استرس و خواب بهتر

به نظر علاقه ‌مندان، استفاده از این محیط راهی ایده ‌آل برای کاهش استرس و بهبود حال روحی انسان است و قبل از خواب نیز باعث می‌ شود که شما خوابی خوب و آرام را تجربه نمایید.


منبع:سایت شرکت آرمه

جهت دیدن مدل های متنوع این شرکت و ارتباط با سازنده این محصول روی کلمات زیر کلیک کنید

کابینت , جکوزی

   

تاریخچه جکوزی

تاریخچه جکوزی

اوایل سالهای ۱۹۰۰، در آستانه شروع قرن بیستم، ۷ برادر با نام جکوزی از ایتالیا به کالیفرنیا رفتند و با تلاشی که با همکاری یکدیگر کردند اولین کابین سرپوشیده هواپیما را طراحی نمودند که برای حمل مسافر و محموله ای پستی از سان فرانسیسکو به منطقه پارک ملی مورد استفاده قرار می گرفت .دهه ۱۹۵۰ ، این ایده مورد توجه قرار گرفت که چرا نباید برای تسکین درد بیماران رماتیسمی از آب درمانی استفاده کرد ؟ برادران جکوزی پمپی را در ابعاد کوچک طراحی کردند.

J300 پمپ قابل حمل و کوچکی بود که به بیمارستانها و مدارس فروخته می شد . دهه ۱۹۶۰ روح نو آوری توسط روی جکوزی (Roy Jacuzzi) سومین نسل از خانواده جکوزی ها دمیده شد وی در همان نوجوانی به تحصیل در زمینه تجارت پرداخت و دریافت که آمریکایی ها به سلامت و تناسب اندام و اوقات فراغتشان خیلی اهمیت می دهند. به همین جهت وی اولین سیستم حمام با آب تحت فشار را که بصورت سرهم  (self-contained) بود در سال ۱۹۶۸ اختراع و روانه بازار کرد . در این سیستم از شیپوره هایی استفاده شده بود که در کناره های وان آب نصب شده بودند و او بدون کمک گرفتن از دیگران ، صنعتی را در این زمنیه راه اندازی کرده بود .دهه ۱۹۷۰ وان های آب تحت فشار در ابعاد بزرگ و بریا استفاده چند نفر مثلا اعضای یک خانواده طراحی شد . جکوزی در این مدلها از دستگاه گرم کننده آب و فیلتر هم کمک گرفته بود و به این وسیله اولین جکوزی را که در سال ۱۹۷۰ ابداع کرده در سال ۱۹۷۹ بصورتی تکمیل شده تر به یک شرکت در نیویورک فروخت . در این زمان تمام اعضای خانواده جکوزی ها ، دست از تجارت برداشته بودند و یا بازنشسته شده بودند بجز Roy Jacuzzi که همچنان پابرجا مانده بود تا عملیات بهره برداری از دستگاههایی را که بنام خودش جکوزی نامیده می شد را بر عهده داشته باشد .

 



منبع:سایت شرکت آرمه

جهت دیدن مدل های متنوع این شرکت و ارتباط با سازنده این محصول روی کلمات زیر کلیک کنید

کابینت , جکوزی

   

جکوزی پیش‌ساخته

جکوزی پیش‌ساخته

3083

جکوزی پیش‌ساخته

این محصول از نظر گنجایش به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • یک و دو نفره

جکوزی یک و دو نفره مانند وان حمام بوده و جهت تامین فشار مورد نیاز جت ها از یک پمپ استفاده می نماید.

بدنه آن که در حمام و یا در اتاقها نصب می گردد معمولا از جنس فایبرگلاس ساخته می گردد.

در این نوع پس از هر بار مصرف ، آب آنهاتخلیه گشته و بعضی از آنهامجهز به المنت حرارتی جهت گرم کردن آب نیز هستند.

جکوزی HBJ 3083 جکوزی پیش‌ساخته جکوزی
  • چند نفره

فضای چند نفره با توجه به ظرفیت آن (۴نفره، ۶نفره، ۸ نفره، ۱۲نفره) دارای ابعاد مختلفی بوده و داخل آن از آب پر شده و توسط جت‌هایی به داخل آن از اطراف با فشار معین آب گرم دمیده می‌گردد. فضاهای چند نفره این محصول که در ساختمان ها ومحل های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، از مصالح ساختمانی و با همان شرایط دیوارهای استخر ساخته شده و اجزای سیستم تصفیه آنها تجهیزات استخرهای کوچک می باشد.

  • بادی:

جکوزی بادی یکی از انواع محصولات پیش ‌ساخته است که در مقایسه با رقبای سرامیکی خود قیمت کمتری دارد. این نوع از جکوزی سبک و قابل حمل است.

– پمپ تصفیه

پمپ تصفیه در سیستم این محصول مانند کار پمپ تصفیه استخر می باشد که کف را از آب آن گرفته و آب را پس از عبور از صافی اولیه به سمت صافیهای اصلی هدایت می نماید.

– نحوه ساخت:

یا در محل ساخته و یا بطور پیش ساخته تهیه شده و در محل نصب می‌گردد.

 

برخی از این فضاها که به صورت مدرن ساخته می شوند دارای تجهیزات و امکاناتی مانند ماساژور، سیستم تزریق گاز ازن به منظور استرلیزه کردن آب، چراغ‌های زیر آب، چراغ‌های پس‌زمینه، صفحه کنترل کامپیوتری، رادیو، اسپیکر ضدآب، ریموت کنترل و بالشتک زیرسری می‌باشند.

 




منبع:سایت شرکت آرمه

جهت دیدن مدل های متنوع این شرکت و ارتباط با سازنده این محصول روی کلمات زیر کلیک کنید

کابینت , جکوزی

   

درباره جکوزی بیشتر بدانیم

درباره جکوزی بیشتر بدانیم

جکوزی مدل 3002

جکوزی (Jacuzzi)

نوع شرکت: خصوصی

تأسیس: ۱۹۱۵

دفتر اصلی: والواسون، ایتالیا، چینو هیلز، کالیفرنیا

تعداد کارکنان شرکت: ۴۹۰۷

درآمد: ۱٫۲ میلیارد دلار  (۲۰۰۶)

وب‌ سایت:

http://www.jacuzzi.com/

جکوزی (Jacuzzi) نام شرکت آمریکایی تولیدکننده وان حمام گردابی است که اولین محصول این شرکت وان حمام با جت‌های  آب ماساژدهنده بوده است. این شرکت در سال ۱۹۱۵ تاسیس شده و بنیانگذاران آن برادران جکوزی بودند که در حدود سال ۱۹۰۰ میلادی از ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده بودند. دفتر مرکزی شرکت در کالیفرنیا قرار دارد.

جکوزی چیست؟

این فضا در واقع محیط بسته حوضچه مانندی می باشد که آب موجود در آن فضا جهت ماساژ دادن عضله‌های مختلف بدن با فشار زیاد توسط پمپ‌های قوی از طریق لوله‌‎های تعبیه شده در قسمتهای مختلف دیواره به داخل حوضچه رانده شده و از آن به منظور رفع خستگی و ماساژ آبی استفاده می‌گردد. ماساژ در زیر آب از روش­های درمانی بسیار مؤثر در رفع درد عضلات، مفاصل و استخوان­ها است و استفاده کنندگان از آن در داخل حوضچه قرار گرفته و اندام های متفاوت بدن خود را به تناوب در مسیر فواره‌­های زیر آب قرار می­دهند. همچنین این محیط دارای یک یا چند پله یا پاشویه است تا افرادی که از آن استفاده می‌کنند بتوانند بر روی آن بنشینند و عمل ماساژ ماهیچه پا و پشت را در تماس با آب پر فشار همراه با هوا انجام دهند.

جنس اصلی بدنه این محصول در شرکت آرمه که با برند HOMEBASETEC تولید می شوند، همگی از اکریلیک و صد در صد در مقابل املاح معدنی آب مقاوم می باشد.

 

جکوزی 3003 درباره جکوزی بیشتر بدانیم جکوزی

جکوزی ۳۰۰۳

انواع

جکوزی پیش‌ساخته

این محصول از نظر گنجایش به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • یک و دو نفره

جکوزی یک و دو نفره مانند وان حمام بوده و جهت تامین فشار مورد نیاز جت ها از یک پمپ استفاده می نماید. بدنه آن که در حمام و یا در اتاقها نصب می گردد معمولا از جنس فایبرگلاس ساخته می گردد. در این نوع فضا پس از هر بار مصرف ، آب آن تخلیه می گردد و بعضی از این نوع مجهز به المنت حرارتی جهت گرم کردن آب نیز هستند.

  • چند نفره

جکوزی چند نفره با توجه به ظرفیت آن (۴نفره، ۶نفره، ۸ نفره، ۱۲نفره) دارای ابعاد مختلفی بوده و داخل آن از آب پر شده و توسط جت‌هایی به داخل آن از اطراف با فشار معین آب گرم دمیده می‌گردد و در ساختمان ها ومحل های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، از مصالح ساختمانی و با همان شرایط دیوارهای استخر ساخته می گردد. اجزای سیستم تصفیه نوع چند نفره این محصول، در واقع همان تجهیزات استخرهای کوچک می باشد.

پمپ تصفیه

پمپ تصفیه در سیستم این محیط مانند کار پمپ تصفیه استخر می باشد که کف را از آب جکوزی گرفته و آب را پس از عبور از صافی اولیه به سمت صافیهای اصلی هدایت می نماید.

نحوه ساخت:

جکوزی یا در محل ساخته و یا بطور پیش ساخته تهیه شده و در محل نصب می‌گردد.

جکوزی بادی:

نوع بادی این محصول یکی از انواع پیش ‌ساخته آن است که در مقایسه با رقبای سرامیکی خود قیمت (و بالتبع عمر و ماندگاری) کمتری دارد. این نوع از گروه محصولات سبک و قابل حمل است.

برخی از این محصولات نیز مدرن دارای تجهیزات و امکاناتی مانند ماساژور، سیستم تزریق گاز ازن به منظور استرلیزه کردن آب، چراغ‌های زیر آب، چراغ‌های پس‌زمینه، صفحه کنترل کامپیوتری، رادیو، اسپیکر ضدآب، ریموت کنترل و بالشتک زیرسری می‌باشند.





منبع:سایت شرکت آرمه

جهت دیدن مدل های متنوع این شرکت و ارتباط با سازنده این محصول روی کلمات زیر کلیک کنید

کابینت , جکوزی